مهندس گلوی

عباس گلوی، مدیرعامل گروه ساختمانی تندیس، بر اهمیت طراحی معماری، انتخاب مصالح باکیفیت، استفاده از تیم‌های اجرایی کارآمد، آشنایی با قوانین و بهره‌گیری از بازاریابی علمی تأکید دارد. او معتقد است سازندگان خاص و بناهای ماندگار نقش مهمی در میراث فرهنگی و معماری شهرها دارند. پروژه‌های برجسته او شامل برج تندیس اقاقیا در چیتگر، برج تندیس زنبق در زعفرانیه و برج تندیس الهیه است که به‌عنوان برندهای لوکس شناخته می‌شوند.

عباس گلوی ، مدیر عامل گروه ساختمانی تندیس

ساختمان های برند و خالقان آن

ممکن است شما هم با این تصور که از سوی برخی مطرح می شود مواجه شده باشید که می گویند در منطقه 1،شما هر آنچه بسازید به آسانی و با قیمت دلخواه تان فروخته می شود ،تصوری که در نگاه اول جالب تلقی می شود ، اما با واقعیت فاصله زیادی دارد. تجربه به من نشان می دهد که اگرچه به لحاظ توان مالی متقاضیان مسکن در منطقه یک تهران ،این ظرفیت وجود دارد که شما یک واحد را هر چقدر لوکس تر و با امکانات و متریال گران تر بسازید ، خریدارش پیدا می شود . اما این ساده انگاری است که تصور کنید هر چه در منطقه ساخته شود به آسانی فروخته خواهد شد.

بر عکس، حتی لوکس بودن ظاهری یک پروژه هم نمی تواند به راحتی منجر به فروش سریع یک پروژه شود ، اما از آن سو می شود دید که بعضی پروژه ها و بالطبع سازنده و معمارشان پس از مدتی تبدیل به برند شده و پروژه هایشان به چنان حدی از اعتبار می رسد که به قول املاکی ها ، اصطلاحا” روی خاک فروخته می شود .

شرایط خرید ملک در کانادا
شرایط خرید ملک در کانادا

اما رسیدن به چنین سطحی از اعتبار چگونه ممکن است ؟

از یک منظر کلی می توان پاسخ داد که رعایت یک سری اصول و استمرار آن ، تنها راهی است که می تواند یک سازنده وپروژه هایش را یک برند معتبر تبدیل کند . در اینجا شاید بتوانیم گام به گام این اصول را تشریح کنیم . برای شروع باید اشاره کنم که اگرچه در یک پروژه ممتاز ، موقعیت زمین حائز اهمیت است ، ولی نمی توان صددرصد روی این موضوع حساب کرد . بنابراین با فرض این که زمین پروژه دارای شکل و موقعیت مناسب است می پردازیم به مراحل بعدی . به نظر می رسد گام بعدی ، طراحی پروژه باشد ، اما همین جا لازم است مقدمه ای را عنوان کنم . در واقع ،نگاه و چشم انداز اولیه ای که یک سازنده یا سرمایه گذار دارد نقش کلیدی را در سر نوشت آن پروژه ایفا می کند . ممکن است با خود بگویید که طبیعتا” سازنده ای که دستش برای هزینه کردن بازتر است ، گزینه های بیشتر و قوی تری را در زمینه طراحی معماری و سایر موارد مثل مصالح ، اکیپ های کاری و….پیش روی خود دارد . اما من معتقدم که نگاه ، فلسفه و استعداد سازنده می تواند تا حدود زیادی این امر را پوشش دهد.

برای مثال ، اگر سازنده ای این توانایی را داشته باشد که بتواند استعدادهای جدید را تشخیص داده و از معماران جوان و مستعد در طراحی پروژه اش بهره گیرد ، در بخش عمده ای از هزینه هایش صرفه جویی خواهد شد ، بدون این که از کیفیت طراحی پروژه اش کاسته شود. آشنایی با مصالح گوناگون و جدید در کنار روش های نوین خرید مصالح هم یکی از راهکارهایی است که کمک می کند تا حد زیادی هزینه ها را پایین بیاورید .این موضوع در مورد به کارگیری اکیپ های کارآمد و سایر موارد هم می تواند صادق باشد. در حقیقت،به منظور اجرای یک پروژه موفق ،همیشه و لزوما ” نیازی به ریخت وپاش زیاد نیست . بلکه نکته اصلی در ارتقای دید گاه تخصصی و هنری سازنده است.

ساختمان آرتیمان زعفرانیه
گروه ساختمانی لوتوس
متراژ از ۲۴۵ تا ۷۰۰

اما در هر صورت مسلم است که شما برای اجرای یک پروژه موفق و حرکت به سمت برندشدن ، پیش از هرچیز ،نیاز به یک طراحی معماری درخشان دارید . معماری یک پروژه ،  نه تنها به عنوان یک عنصر زیبا شناسانه عمل می کند،بلکه فراتر از آن ،حتی بخشی از احساسات و سبک زندگی افراد ساکن در آن را کارگردانی می کند . یکی از آن چیزهایی که قادر است شما رادر نهایت به یک سازنده برند تبدیل کند اثر گذاری میان مدت و بلند مدت طراحی معماری پروژه هایی است که ساخته اید .

عنصر بعدی ،متریال و به اصطلاح مصالح ساختمانی است که به کار می گیرید. در اینجا باید بلافاصله اضافه کنم که گرچه استفاده از متریال لوکس کارکرد خاص خود را در ارتقای کیفیت بنا دارد ،اما برای سازنده ئی که هنوز در ابتدای راه است ،ضروری نیست که در همه بخش های پروژه از متریال گرانقیمت استفاده کنید ،بسیاری از محصولاتیکه برند هستند و تحت عنوان لوکس یا لاکچری شناخته می شوند ،بخشی از قیمتشان به خاطر شهرت برندشان است ،اما شما می توانید با کمی تحقیق و خلاقیت از محصولات بسیار با کیفیتی که هنوز برچسب لوکس نخورده اند ، اما عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داده اند استفاده کنید. امادر مورد مصالح ،هر انتخابی که می کنید هرگز نباید کیفیت را فدای قیمت کنید . چنین اشتباهاتی می تواند به سادگی سد راه شما درمسیر پیشرفت و کسب اعتبار شود. عامل اثر گذار دیگر اکیپ های مهندسی و اجرایی شماست باید هر چه زودتر یک تیم کار آمد و قابل اعتماد برای خود پیدا کنید .آن ها باید بتوانند در عمل ، اطمینان خاطر شما را به گونه ای جلب کنند که مطمئن باشید نیاز به نظارت مستمر بر فعالیت شان ندارید و آن ها حتی در غیاب شما ، به بهترین نحو کارشان را انجام خواهند داد .

از سوی دیگر،آشنایی با قوانین و ظوابط شهرداری ،نظام مهندسی و کلیه سازمانها و ارگانهایی که در مسیر ساخت وساز با آن ها مواجه خواهید شد بسیار ضروری است. شما باید تا حد امکان از دایره اختیارات و محدودیت های خود در حوزه ضوابط و قوانین مطلع باشید والبته بسیار بهتر خواهد بود که از خود در حوزه ضوابط و قوانین مطلع باشید و البته بسیار بهتر خواهد بود که از یک شخص یا گروه حقوقی کار آمد به عنوان مشاور بهره بگیرید. در این صورت کمتر در معرض جریمه های ناخواسته ،تحمل هزینه های مازاد و اتلاف وقت بر اثر بی اطلاعی از جزئیات حقوقی و قانونی خواهید شد.

در گام آخر باید اشاره کنم که در نهایت ،اگر یک سازنده تمامی موارد فوق را نیز در کارنامه داشته باشد ،برای برندینگ خود و یا شرکت و پروژه هایش ،نیاز به بهره گیری علمی از توان و دانش متخصصان حوزه برندینگ وبازاریابی داره تا با جدیدترین و موثرترین شیوه این کار را به طور علمی پیش برد ،ناگفته نماند که پیش شرط این امر ،تولید محتوای متناسب و اثر گذار و انتشار صحیح آن با استفاده از ابرازهای به روز و کار آمد است . در هر حال از کسی پنهان نیست که جزئیات قابل ذکر در حرفه ساخت وساز بسیار زیاد است ،اما من ترجیع دادم که صرفا “به بیان کلیات مهم براساس تجربه هایم بپردازم .

اما اهمیت سازندگان بناهای ماندگار و آثارشان در کجاست ؟

وجود سازنده های خاص وبرند ،در فرهنگ ساخت وساز یک شهر و کشور نقش بسیار مهمی بازی می کند . نکته اصلی در اینجاست که بناهای ماندگار با معماری درخشان نه تنها بخش مهمی از میراث فرهنگی ،هنری ،تاریخی و زیبا شنا سانه ی شهرها را تشکیل می دهند ،بلکه نقش لیدر و هدایت کننده سایر بنا های شهر را نیز ایفا می کنند . درواقع معماری بدنه هر شهر در دوران مختلف متاثر از معماری آوانگارد و پیشروی آن است و این اتفاقی است که ردپای آن را می شود در تاریخ شهرسازی کلاسیک و معاصر شهرها و کشورها دید. بنابراین از زاویه ای دیگر می توان گفت بنا های زیبا ،درخشان و ماندگار جزء مهمی از ثروت ملی هر سرزمین اند و نباید فراموش کرد که سازندگان این بناها نیز به عنوان خالقان بخشی از فرهنگ سرزمین ها باید ارج نهاده شوند .

پروژه های مهندس گلوی

برج تندیس اقاقیا چیتگر منطقه 22

پروژه تندیس اقاقیا یکی از لوکس ترین و مهندسی ساز ترین پروژه در حال ساخت در منطقه ۲۲ تهران به حساب می آید. برجی در حال ساخت بر اساس آخرین متدهای مهندسی و معماری که توسط سازنده بنام و برند منطقه ۱ تهران در حال اجرا می باشد. سازنده ای خوشنام که سابقه ساخت برج های لوکس تندیس الهیه و تندیس زنبق (زعفرانیه) را در کارنامه خود دارد که هر دو برج در منطقه خود جزو برندهای لوکس و خوشنام و top level می باشند.

تندیس اقاقیا
برج تندیس اقاقیا

جهت مشاهده کاتالوگ دیجیتال برج تندیس اقاقیا چیتگر منطقه 22 کلیک کنید

برج تندیس زنبق زعفرانیه

تندیس زنبق زعفرانیه یکی از ساختمان های برند منطقه زعفرانیه محصوب می شود. از ویژگی های بارز این پروژه می توان مشاعات وسیع و چشم انداز واحدهای طبقات بلا به کاخ سعدآباد ، کوهستان و شهر است. نقشه های واحدهای میانی و همینطور متراژهای 600 و 700 متر آن بسیار خاص هستند.

تندیس زنبق زعفرانیه
تندیس زنبق زعفرانیه

جهت مشاهده کاتالوگ دیجیتال برج تندیس زنبق زعفرانیه کلیک کند

دنبال یک آپارتمان بی‌نظیر هستید ؟

با کارشناس‌های متخصص ما تماس بگیرید تا بهترین پروژه‌ها را به تفکیک مناطق به شما معرفی و راهنمایی کنند
تماس برای مشاوره تخصصی

پیشنهاد برای مطالعه بیشتر

بهترین املاک در منطقه زعفرانیه

بهترین املاک در منطقه زعفرانیه

تحریریه ملکا • ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
خرید ملک از روی نقشه

خرید ملک از روی نقشه

تحریریه ملکا • ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
پنت هاوس چیست؟

پنت هاوس چیست؟

تحریریه ملکا • ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
نکات بازاریابی املاک دیوار

نکات بازاریابی املاک دیوار

تحریریه ملکا • ۱۱ بهمن ۱۴۰۳

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می‌کنید.

ارسال دیدگاه